Bossové (taktiky) |
GRUUL'S LAIR
Jde o dungeon v Bladge edge v outlandu. Jsou tam jen dva bossové, krátký dung – king, gruul.
http://www.bosskillers.com/cgi-bin/bbguild/index.cgi?action=view_guide&guide_id=22&sid=JEtiIoBtOn Je to první boss, dostanete se k němu od portu rychle (6 kusů trashe cca?), je to v podstatě pět bossů v jednom. Jsou nalinkovnaí na sebe, je potřeba tankovat všechny a zabít postupně všechny. Zleva jsou následující bossové: shaman, priest, king, lock, mage. Shaman – stojí uplně vlevo, Kiggler. Má průměrné meele dmg, tank musí mít poměrně dobrý equip. Shamanovou abilitou je kopání kolem, v dosahu asi 30 y, to znamená, že u něj nikdo nesmí stát krom healu a tank. Tank shamana vezme při zahájení boje a natáhne ho mezi klády, které jsou nalevo od původní pozice shamana. Tank se mezi klády zapasuje a otočí se zády ke zdi, aby nebyl vykopnut pryč, heal si stoupne stejně jako tank – oplatilo se to více než aby si stoupal na max range healu, protože i tak byl občas vykopnut (monžá je to buglé, nevim), ale takto heal dostane sem tam plošný kop (není častý), který mu dá třeba 2k dmg, což hravě uhealuje. Priest – nejlehčí boss, Blind. Tank stačí obyčejný, klidně dps warr. Dále jeden slabší heal. Priest se akorát healuje, takže na něj musí jít hodně dps, aby padl, ale pro udržení je lehký. Tankuje se u kamene, kde raid cleý boj začíná. King – veprostřed. Je to sám boss, zabíjí se jako poslední. Má docela dost meele dmg, MT musí mít dobrý equip, hodí se OT (i když ne vždy je využit, ale pro případ úmrtí MT). Tank natáhne bosse do chodby směrem hlouběji do dungu (ke gruulovi) – jen na začátek chodby, stoupne si zády ke zdi a heal naproti němu (ke zdi). King trochu kope a dává plošné dmg (občas), takže meele k němu nechodí. Heal pořádně healuje a držej kinga dokud se nezabije zbytek bossů (pak se tam přesune dps a king padne). Lock – Olm, je ot lehký boss, stačí slabší tank, tankuje se přibližně na svém původním místě (tam kde stál lock s mágem). Heal stačí 1-2. Nic nedělá, jen summonuje (summon si na starost vezme učená grupa, obvykle de o meele dmg). Mage – stojí uplně vpravo, dává plošné dmg, castí firebolty a pálí je kolem. Tank by měl mít fire resist, dále je v grupě kicker (shaman, rogue) a pomáhají tankovi kickovat spelly. Když se dobře kickuje, stačí 1 heal. Mage se tankuje v chodbě směrem z dungu, aby nestál u všech ostatních. Range dmg má u tohoto bosse za úkol postupně likvidovat bosse. Pořadí je následující: mage, shaman, lock, priest, king. K většině bossů (krom locka, priesta) se nepřibližujte.
GRUUL http://www.bosskillers.com/cgi-bin/bbguild/index.cgi?action=view_guide&guide_id=7&sid=JEtiIoBtOn Jde o finálního bosse Gruul's lair. Není to těžký boss, nejdůležitější je dps – kvůli stackům (= gruul roste a zvětšuje se mu dmg).
Takže jediné, co je potřeba – pořádné dps, heal celého raidu a tank s meele dmg uhýbat z kamenů. SSC
Dung leží v Zangarmashi, bossů je tam celkem 6, ale z toho Lurker na BS chybí a Hydross se nechodí.
BLIND
Tzv. Slepec se obvykle chodí jako první. Není to uplně lehký boss, ale.. stačí poslouchat a dělat, co se dělat má. Na samotného Blinda je jeden tank. Ranged dmg nemusí nic řešit, jdou prostě co největší dmg mužou. U meele je jediný problém – Blind se občas začne točit na místě a kolem sebe dává velké dmg (malý dosah, ale meele to zasáhne) – proto meele při této abilitě musí ustoupit o něco od bosse.
Když Blind nahodí temnou formu – dává fire dmg, přebere jiný tank (a je dobré i záložní OT, občas dá velkou ránu) – tank je vhodné aby měl fire resist. Po nahození normální formy opět přebere MT.
Než Blind zemře, objeví se „durhý blind“ (je v temné formě) – toho naagruje tank, který tankoval temnou formu Blinda a drží ho.
DMG se jde do normálního Blinda, když umře on, umře i ten druhý.
Heal healuje cleý raid, je bhodné, aby jeden resser zůstal mimo combat a ressoval padlé.
NAGA
Takže jde o několik nalinkovaných bossů, jako je tomu u kinga, ale rozhodně to je o mnoho lehčí. Téměř nic necastí (jen naga ženská plošný spell, ale nic moc, uhealuje se to). Budou určeni 4 tanci, kteří si ty 4 bosse rozeberou, určí se, kdo koho tankuje. Heal helauje všechny – celý raid i všechny 4 tanky.
DMG se jde do naggy (samotného hlanvího bosse), ta má padnout první!
OBR
Tak donedávna se nechodil, že prý je těžký, my ho dali napoprvé a téžký mi nepřišel.
Na trochu dlouho je vyčistit všechen trash v místnosti, kde obr stojí. Nesmí tam nic zustat.
Celý raid si stoupne na stupýnek před obrem (směr příchodu od naggy). Tank vyrazí za bossem a tankuje ho tam, kde stál – mezi vodopády. Meele jde s ním a dmguje.
Zbytek raidu musí stát těsně u sebe, obr pravidelně vysílá vlny mobů – murloků. Nemaj moc hp, ale je potřeba natáhnout je plošňákem (vhodný je paladin, má plošňák a hodně vydrží). Občas si boss vybere random hráče, které portne pod vodopády (měli by dostat dmg, bombu atd, to na BS nefunguje, jen vás tam portne a vy se vrátíte na své místo).
Nic jiného boss nedělá, takže nejdůležitější: ničit vlny murloků.
LADY
Má několik fází boje. Důležité je, aby 4 hráči (obvykle ranged dps) lootli z okolních nagg itemy na rušení štítu, který si Lady vytvoří. Kolem Lady jsou 4 generátory, když si Lady začne házet štít, musí tito 4 gráči přijít ke generátoru a item použít (musejí si rozděli, kdo má který generátor). Tank tankuje uprostřed kruhu, lady není zvlášť těžký boss, důležité je sledovat, když pošle summon (takové létající mršky, maj hodně dmg, málo hp) – musíte je vzít a zabít, ať nejdou na heal.
Když se na zemi objeví jedy, jedové skvrny (zelené skvrny na podlaze) – nestujte v nich, dává to dmg. Občas meele hodí do kořenů, prostě počkáte.
Opět je vhodné nechat jednoho ressera mimo combat.
TK
Jde o dung umístěný v netherstormu. 25-men raidy se chodí do The eye – 4 bossové (Void, Solar, Kael, A'lar – ten na BS chybí)
VOID
Takže, není to moc těžký boss, ale má dost HP a brzy enrage, takže je potřeba, aby moc lidí neumíralo, nedáte pak dmg a nestihne se kill před enrage.
Než se začne zabíjet boss, musí se vybít celá místnost – budete se pohybovat kolem voida, nebylo by vhodné natáhnout trash.
Takže na voida musejí být 4 tanci – je to kvůli voidovu kickování. Toho, co ho zrovna tankuje, kickne (každých 30 s) a sníží mu threat, přehodí si target na druhého v pořadí threat. Je nutné, aby si aggro tvořili všichni 4 tanci – aby se vždy přeorientoval na jednoho z nich a ne na dmgery. Takže tanci se v tankování střídají cca každých 30s.
Void se tankuje uprostřed místnosti. Tanci stojí před bossem, meele za ním. Každých 12 sec dává void Pounding – začne mlátit do země, v okruhu 18y kolem něj zčerná zem a lidem, co tam stojí, to dá asi 6,5k dmg. Mělo by se správně odcházet od bosse (meele dps, ať nedostávají dmg), ale v praxi to nestíhali, takže se meele musí healit. Tanci v Pounding stát mají určitě, dostávají tím dmg a rage – využijí k threat.
Ranged dmg a heal se rozestoupí po obvodu kruhu, kde je void tankován. Healy musejí stát v přibližně pravidelných rozestupech – aby nebyli všichni na jedné straně, druhá strana by byla bez healu. Poslední voidova abilita se týká jen ranged a healu. Void vysílá bludičky (růžové spellové koule) – netýká se to meele. Ranged a heal musí sledovat, jeslit na ně neletí bludička – bludičky hází na random targety (dopadnou na místo, kde puvodně hráč stál) – před bludičkama je nutno uhýbat. Když na vás dopadne, dostanete zaprvé arcane dmg (docela dost – 6k) a navíc silence na 6s (v případě helau to muže stát život někoho dalšího.
Takže heal helauje všechny, hlídá všechny 4 tanky, ranged a hela uhýbají před bludičkama a všichni dmgeři se snaží o co největší dmg... enrage nepřežijete.
Sraz DKP Praha |
Vytvořeno službou WebSnadno.cz | Nahlásit protiprávní obsah! | ![]() |